Returer & Återbetalning

Återbetalningspolicy

----


Vi har 30 dagars returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din vara.


För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köp beviset.



För att starta en retur kan du kontakta oss på velvehelpcenter@gmail.com


Om din retur accepteras skickar vi dig en returfraktsedel, samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras. Observera att om ditt hemland inte är Sverige kan frakten av dina varor ta längre tid än förväntat.



Du kan alltid kontakta oss för eventuella retur frågor på velvehelpcenter@gmail.com



Skador och problem


Vänligen inspektera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det.

Vissa typer av varor kan inte returneras, som ömtåliga varor (som mat, blommor eller växter), anpassade produkter (som specialbeställningar eller personliga föremål) och personliga vårdprodukter (som skönhetsprodukter). Vi accepterar inte heller returer för farligt material, brandfarliga vätskor eller gaser. Vänligen kontakta oss om du har frågor eller funderingar kring din specifika vara.



Tyvärr kan vi inte ta emot returer på reavaror eller presentkort.


Utbyten


Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har, och när returen har accepterats, gör ett separat köp för den nya varan.


Europeiska unionen 3 dagars ångerfrist

Oavsett ovanstående, om varor skickas till Europeiska Unionen, har du rätt att avbryta eller returnera din beställning inom 3 dagar oavsett anledning och utan motivering. Som ovan måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köp beviset.


Återbetalningar


Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur för att meddela dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om den godkänns, återbetalas du automatiskt med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också.


Om det har gått mer än 10 arbetsdagar sedan vi godkänt din retur, vänligen kontakta oss på velvehelpcenter@gmail.com

Fraktpolicy 


—-



Alla beställningar behandlas inom 1 till 3 arbetsdagar,  efter att ha mottagit din orderbekräftelse via e-post. Du kommer att få ett nytt meddelande när din beställning har skickats.



Hur kontrollerar jag statusen för min beställning?



När din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande från oss som innehåller ett spårningsnummer som du kan använda för att kontrollera dess status. Vänta 48 timmar innan spårnings informationen blir tillgänglig.


Om du inte har mottagit din beställning inom 20 dagar efter att du mottagit din leveransbekräftelse via e-post, vänligen kontakta oss på velvehelpcenter@gmail.com med ditt namn och ordernummer, så kommer vi att undersöka det åt dig.